donderdag 21 februari 2019

On est plus chaud que le climat #2 - 't is om te bleiten

Ik ben ne bleiter! Ik kan er wat van. Moest ik in een land wonen waar het een broodwinning is, ik zou een full-time bleiter zijn op huwelijken, begrafenissen of andere evenementen waar tranen geplengd worden.

(Voor wie dit geweldige monument uit Aarschot niet kent of voor wie hem vergeten was: den bleiter uit de vitrine van Bruidswinkel Harry. Tegenwoordig te bezichtigen in het museum van Aarschot).















Maar dus terug naar het klimaat. Groene donderdag, voor mij week 2, voor de klimaatstakers week 7.
Ik las vandaag in de gazet een stuk ondertekend door verschillende Belgische wetenschappers. Zij leggen uit dat België qua klimaatbeleid op Europees niveau aan het staartje bengelt. Maw het is om te bleiten!
Joke Schauvliege vond het duidelijk ook.



Gelukkig mag er ook nog gelachen worden. Zij het soms wat cynisch, wat het dan misschien toch weer om te bleiten maakt. Ik laat jullie vooral zelf oordelen: de klimaatcrisis in 10 cartoons:











En Joke Schauvliege wens ik vooral veel rust toe. Bezwijken onder zware druk is geen schande en dat mag vaker gezegd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten