donderdag 28 februari 2019

On est plus chaud que le climat #3 - #TerwijlWeWachten

Het is weer donderdag!
Viavia kwam ik deze week op Facebook een filmpje tegen genaamd #Terwijlwewachten:



Dat is nu exact wat ik in post #1 bedoelde sie! Als we allen onze kennis delen en bundelen, gaan we er alleen maar op vooruit!
In haar filmpje geeft deze jongedame 4 quick wins:
1. Koop een drinkbus --> check! De onze zijn van Klean Kanteen, in RVS en ik ben er heel erg blij mee!
2. Koop linnen zakjes of netjes om je groenten en fruit in te doen in de supermarkt --> check! Ik kocht de mijne via Kudzu, broodzakken maakte ik van onze oude tetradoeken.
3. Eet af en toe vegetarisch --> check! Onze veggie-favorieten zijn chili sin carne en gegrilde groententaart met feta.
4. Koop eens een tandenborstel in bamboe --> check! Wij gingen voor de 'humble brush' via Levenzonderafval.

Jeuj! Dit doen we alvast goed.

Voor wie het gemist heeft en geïnteresseerd is, dit was mijn lijstje quick wins:
1. Stop de afwasborstel in de afwasmachine ipv in de vuilbak
2. Maak van restjes stof allerlei zaken als zakdoeken, snoetenpoetsers, wattenschijfjes, enz. Lange repen stof zijn ideaal om linten voor aan cadeautjes te maken.
3. Gebruik azijn als wasverzachter en ramenpoetsmiddel.
4. Gebruik lege yoghurtpotjes, oude knopen, botervlootjes, theedozen, wijnkurken enz als knutselmateriaal.
5. Bekijk af en toe de piraminder. Dit leidt misschien niet onmiddellijk tot een quick win maar het kan toch inspirerend werken.

Ok, wie doet er met ons mee? Wat zijn jullie alledaagse tips voor een groenere wereld?
The time is now!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten