donderdag 14 februari 2019

On est plus chaud que le climat! #1

Donderdag Veggiedag Protestdag!
En zolang er op donderdag klimaatacties worden gehouden, zolang wil ik vanaf nu elke donderdag schrijven over iets dat te maken heeft met ecologie. Ik ben natuurlijk geen expert maar ik geloof in het delen van kennis en ik weet wel iiieets. Dus ik doe mijn best! En als jij nog een goeie tip hebt, gooi het in de groep!! Sharing is caring!

Vandaag de rubriek van ons Irene, voor de moderne vrouw. Wie kent ze nog? :)



Oftewel kleine-dingetjes-die-de-afvalberg-kleiner-maken. Rijk zullen we er niet van worden, maar armer toch ook ni!

*Tip 1: de afwasborstel: Steek hem in de afwasmachine na gebruik ipv in de vuilbak.

*Tip 2: restjes stof: Maak er eens zakdoeken van. Alle lapjes in vierkanten knippen, e zomeke leggen en klaar! Of maak er snoetenpoetsers, wattenschijfjes, broodzakken, stofvodden of zelfs tochthonden (mamaaaa, dat is géén hond, echt ni!) van.
voor inspiratie:
 https://www.engie-electrabel.be/nl/blog/oplossingen-voor-thuis/diy-je-eigen-tochthond-maken-is-voortaan-hip/

* Tip 3: Weg met de wasverzachter: Azijn is perfect bruikbaar als wasverzachter. Al heel vaak deze tip gelezen en al heel lang doen wij het zo. Ook kan je er ramen mee poetsen. Inspiratie bij Green Evelien.

* Tip 4: knutselen met recyclagematerialen: ik heb een echt knutselmarieke in huis. Alles wat ze ziet, draagt in zich de potentie voor een groot knutselproject. Daarom hebben wij een doos met lege yoghurtpotjes, kaasdoosjes, lege bobijntjes, kurken, knoopjes (van versleten kledij bv) ... Bruikbaar voor van-alles-en-nog-wat.

*Tip 5: Den driehoek: iedereen kent hem waarschijnlijk al, maar bij mij kan het alvast geen kwaad om er af en toe eens aan herinnerd te worden; de piraminder:





En nu naar buiten, de zon schijnt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten