zondag 17 november 2013

Herfstquiche met zalm

Daar zie, een eerste receptje!
Eenvoudig en met seizoensgroenten: wortel, venkel en pompoen, de lievelingsgroenten van mijn dochter. Iets anders in de groentepap wordt onthaald met uitgebreid protest. Bijgevolg heb ik deze groenten steeds in huis en heb ik veel overschotten om weg te werken in maaltijden als deze.
Het geeft best wel wat zware kost, maar gelukkig is het toch ook wel heel lekker eigenlijk.


Voor wie zich graag wil verdiepen in de seizoensgroenten: je kan steeds de kalender van Velt raadplegen: hier. Ecologisch verantwoord én interessant voor de portemonnee!
Ik geef toe, het klimaat is danig in de war aan het geraken waardoor de seizoenen niet steeds lijken te kloppen. Maar mits het hanteren van ons geweldig vernuftige brein komen we er wel uit welke groenten in welke maand passen, geloof ik. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten