vrijdag 14 februari 2014

Homemade speelgoed

Doorheen de laatste maanden fabriceerde ik allerlei speeltjes voor Jozefien. Het resultaat:


Het meisje en het sterretje verzon ik zelf. Een goeie oefening op applicaties maken: alle stukjes heb ik er apart opgenaaid. De olifant tekende ik over van Dick Bruna en stopte een belletje in de kussenvulling. De vulling is trouwens ecologisch. Die kan je vinden in De Banier.
Het patroontje van de uil en het konijn komen uit het boek "Knuffels om te naaien" van Marie-Claire; een heel leuk boekje vol toffe knuffeldiertjes en niet moeilijk om te maken! (af en toe vergroot ik de patroontjes zodat ik niet te hard moet foefelen aan al die kleine pootjes en snaveltjes).


 Maar speelgoed maken hoeft echt niet ingewikkeld te zijn. Alles wat rammelt, op de grond gegooid kan worden of interessante lintjes heeft, is goed :) Vandaar het vreemde lapje met lintjes om op te "zabberen". Wat restjes stof tussen 2 lapjes leggen, stikkestikkestik en klaar! Ook lege flesjes en doosjes zijn hier een groot succes. En bestand tegen de veelvuldige valpartijen die de speeltjes hier te beurt vallen! (dat kan ik niet zeggen van al het speelgoed uit de winkel, ohoh...)

En nu tijd om eens te stoefen over andermans werk!
Vorig weekend kregen wij een houten letter-treintje cadeau van familie. Volledig zelfgemaakt! Sjiek he!


Ook dit kregen we cadeau: een kangoeroe die met zijn achterpoten kan bewegen zodat het lijkt alsof hij springt. Misschien nog een tikje verf en dan hebben wij een heel speciaal diertje in huis:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten