zaterdag 25 juli 2015

homemade draagdoek

Ik ben fan van draagdoeken. Maar dat wisten jullie al zeker ;)

Ziehier mijn versie van de ringsling:


Niet gemakkelijk zelle, zo'n draagdoekselfie maken!

De ringen kocht ik aan via de webwinkel ringslingshop. Want, en dat is belangrijk, deze moeten naadloos zijn. Dan nog een lap stof van een meter of 5 en we zijn vertrokken!
De werkbeschrijving hoe zo'n ringslingding te maken is eenvoudig. Ik vond ze ergens op tinternet, maar ik ben vergeten waar (postnatale dementie).

Mijn zoon is er alvast fan van! Hij slaapt er graag in (maar niet als hij wil rondkijken hoor). En ik kan nog rondlopen met twee handen vrij. De kraamhulp leerde me nog een trukje: een klein, opgerold handdoekje onder de bovenste rand rollen, geeft extra steun aan het fragiele hoofdje. (Dat is dat kleine worstje in het midden van de foto: het randje kwam nog piepen)
Voordeel tov de tricot slen in de zomer is dat het minder warm is.
Nadeel is dat je soms een beetje moet oppassen dat die ringen niet in de weg zitten voor het hoofdje. Ofwel heb ik een wriemelaar van een baby want af en toe wil hij zijn hoofd draaien en botst dan tegen de ringen. Ze hoger bevestigen helpt niet, want dan doen ze pijn aan mijn schouder.

En dan nog: hoe zo'n ringsling installeren: Lang leve youtube:
instructiefilmke




Geen opmerkingen:

Een reactie posten