maandag 25 mei 2015

Snit en naad-update - deel 1

Aangezien ik de afgelopen maanden erg actief ben geweest, al zeg ik het zelf, is het nu hoog tijd om nog eens snit-en-naadwerkjes te posten! Al kan ik nog niet alles prijsgeven ;)

Eerst en vooral zijn er de bavettekes. Met al die baby's in en uit de buik, een handig cadeautje! Zoals een goeie vriendin (Natalie) het eens verwoordde: als het zo verder gaat, kan ik een bavettekesfabriek beginnen! En wij dus maar biaislint kopen!
Een kleine selectie:






































En dan de kleertjes voor dochterlief:
Ze ziet graag bloemetjes. En hartjes. En vlinders. En het mag gerust ook roze zijn. En als ik 's morgens dan vraag: "Wat ga jij aandoen vandaag?" Dan krijg ik steevast het antwoord: "keeke" (wat dus "kleedje" wil zeggen).
Ik ben nog steeds geen bijzonder goeie fotograaf. Maar in het echt is het kleedje dus zonder kreuken! (ja echt waar). Rechts, een detail van de achterkant. Die hartjesknopjes worden al wel eens op een "mooooi" onthaald. En de foto eronder de legging die ik er bij maakte. Want zo is dat, voor de prijs van 1 uberroze legging in de Hema maak ik er 2 à 3 in een kleur die de mama ook mooi vindt. En eigenlijk helemaal geen werk! 2 lappen stof, 1 rek voor bovenaan, stikkestikkestik en klaar!





















Ten derde, de sjakosjen! Ik maak nog steeds heel graag sjakosjen! 
Eentje voor mezelf, eentje voor de zus en eentje voor een collega die nog een pay-it-forwardje van mezelf te goed had!
De stof aan de buitenkant haalde ik bij Ikea. Oorspronkelijk om kussenslopen van te maken voor in onze zetel. Canvasstof dus. Maar manlief en bloemen gaan niet altijd samen (lap, vergeten). 



Maar ook aan de volgende generatie wordt gedacht!
Een kruippakje in maat 56, patroon uit Ottobre. En zie daar, onderaan drukknopjes met de Kamsnapstang. Nieuw speelgoed ;) (maar verantwoord, want mijn vorige tang had het begeven). Het patroon ging maar tot maat 86, dus tekende ik er een maatje bij en maakte in redelijk oranje stof ook nog een pakje voor de dochter. 



En dan, last but not least: la pièce de résistance: een hemd voor manlief. Patroon van Burda.
Gezwoeg, gezweet en hersengepijnig, wegens technieken die ik nog niet meester was. Maar een kraag met staander en een afgebiesde mouwsplit met manchet later, is het gelukt en is iedereen tevreden (jaja ook mijn wederhelft)! 




En van de overschot maakte ik een wikkellakentje voor binnenkort, want dat zal ik nodig hebben ;)

Al wie nieuwsgierig is naar meer, zal nog eventjes moeten wachten. Onder andere tot als de andere maakseltjes uit de wasmachine zijn. 
To be continued...




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten