vrijdag 2 januari 2015

the minimalism game

Aan al mijn vrienden, familie, collega's,
Aan alle andere mensen,
Aan alle ijsberen,
& aan alle poezen, honden en andere dieren die geschrokken zijn van het vuurwerk
Wens ik een zorgeloos 2015 in een goeie gezondheid!

& nu het dessert op oudjaar verorberd is en we even tevreden zijn met kleine leftovers, is het tijd voor goeie voornemens!
Ik ben al geruime tijd fan van de freecycle-beweging, maar misschien mag het deze maand ietsje meer zijn. Vorige week las ik in de standaard een artikel over 2 dappere reporters die zich waagden aan 'the minimalism game'. Had ik nog nooit van gehoord...

Hoe werkt het? Het concept is eenvoudig: je doet een maand lang elke dag het aantal van 'den-hoeveelste-ist-vandaag?' in spullen weg. Een serieuze opruimactie dus! Goed idee, want rommel in mijn huis, is rommel in mijn hoofd!
We zijn vandaag 2 januari, dus tot hiertoe is het easy-peasy. Gisteren gaf ik een pot notenpasta weg & vandaag schonk ik 2 boeken aan het goede doel (eigenlijk 5, maar voor het goede doel mag er wel valsgespeeld worden, ni?)

Benieuwd of ik tot aan de 31 geraak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten